Tiedote: Elokuussa järjestettävään VammaisVoimaa! FunkisKraft! -tapahtumaan toivotaan suurta joukkovoimaa

Takaisin Ajankohtaista -listaukseen

Vammaisfoorumilla on ilo tiedottaa, että Vammaisvoimaa! Funkiskraft! -tapahtuma järjestetään torstaina 29.8.2024 klo 16–19 Helsingissä. Narinkkatorilla on alkuun puheita ja kulttuuria, minkä jälkeen kulkue suuntaa Eduskuntatalon eteen tapaamaan päättäjiä.

Tapahtuman suojelijana toimii Tasavallan presidentin puoliso Suzanne Innes-Stubb.

Tapahtumaa koordinoi Vammaisfoorumi. Vammaisfoorumi on 28 valtakunnallisen vammaisjärjestön yhteistyöjärjestö, jonka tarkoituksena on YK:n vammaisten ihmisten oikeuksia koskevan sopimuksen mukaisesti edistää vammaisten ihmisten tasa-arvoa ja yhdenvertaisen osallistumisen mahdollisuuksia yhteiskunnassa. Vammaisfoorumi edustaa jäsenjärjestöjensä kautta noin 223 000 vammaista ja pitkäaikaissairasta ihmistä.

VammaisVoimaa! -tapahtuma nostaa esiin vammaisten ihmisten merkitystä ja arvoa yhteiskunnassa. Eikö olisi aika nähdä vammaisuutta valtavana potentiaalina yhteiskunnalle? Myönteisessä, mutta kantaaottavassa tapahtumassa on tarkoituksena tuoda nämä asiat julkiseen keskusteluun:

1. Vammaisten ihmisten työllisyyttä tulee parantaa.

2. Toimivien vammaispalveluiden ja vammaisten ihmisten osallisuuden edistäminen luo koko yhteiskuntaan hyvinvointia.

3. Vammaisjärjestöjen toiminnan merkitystä kansalaisyhteiskunnalle ei pidä unohtaa.

Tapahtuma on kaikille avoin vammasta riippumatta. Tärkeintä on levittää vammaisuuden ilosanomaa yhdessä. Mitä suurempi joukko on paikalla, sitä varmemmin viestimme menee läpi. Lämpimästi tervetuloa!

Noudatamme tapahtumassa turvallisemman tilan periaatteita.

Lisätiedot:

Raila Riikonen, Vammaisfoorumin järjestötyöntekijä, 044 744 6007, raila.riikonen@vammaisfoorumi.fi

Kaarina Huovinen, Vammaisfoorumin viestinnän asiantuntija, 041 311 9056 (tekstiviestit, WhatsApp, puhelut etukäteen sovittaessa), kaarina.huovinen@vammaisfoorumi.fi